ساخت رستوران خودگردان جمپیلن پس از ۱۷ سال؛ پایان سالها وابستگی به واسطههای تأمین غذا
ادای دینی سبز به شهدای سرافراز ایران اسلامی
مردم بندر دیر خواستار جلوگیری از قطعی آب و برق در روزهای طاقتفرسای گرما شدند
تعلیق تعقیب متهم نگهداری مشروبات الکلی با تکلیف مطالعه آداب میزبانی و کاشت ۲۰ نهال حرا
فرماندار دیر: حفظ محیط زیست برابر با حفظ امنیت ملی است / لزوم نگاه ویژه به مناطق حفاظتشده شهرستان
رونمایی از تمبر اختصاصی «دلفین گوژپشت خلیج فارس» با حمایت پتروشیمی نوری
ضعف آنتندهی در مسیر ساحلی دیر ـ بردخون؛ مطالبه جدی رانندگان برای رفع نقاط کور ارتباطی
هشدار درباره کاهش نرخ باروری در دیر؛ ناوگان اورژانس فرسوده است/ ارائه بیش از ۱۲ هزار خدمت سلامت به سالمندان
با وجود وعدههای مکرر مسئولان برای بهبود زیرساختهای برق، مدت زمان قطعی برق در سراسر استان بوشهر به دو ساعت افزایش یافته است؛ آن هم در روزهایی که دمای هوا در برخی نقاط استان از ۵۰ درجه نیز عبور میکند.
خاموشیهای مکرر برق در جنوب کشور، در کنار گرمای طاقتفرسا و شرجی نفسگیر، زندگی روزمره مردم را با بحران جدی روبهرو کرده است. شهروندان میپرسند چرا در حالی که برای سرمای زمستان استانهای شمالی پویش «دو درجه کمتر» اجرا میشود، برای تابستان داغ جنوب هیچ تدبیر موثری اندیشیده نشده است.
قطع مداوم آب و برق در بندر دیر، همزمان با افزایش دمای هوا، زندگی را برای مردم این منطقه دشوار کرده است. گرمای شدید، نبود آب و خاموشیهای طولانی، شرایط سختی را برای شهروندان ایجاد کرده و اعتراضات گستردهای را به همراه داشته است.
در روز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴، بندر دیر در استان بوشهر بهعنوان گرمترین نقطه کره زمین با دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد ثبت شد. در همین روز، قطعی سهباره برق، زندگی مردم را فلج و امنیت و سلامت شهروندان را تهدید کرد. اکنون این پرسش مطرح است که مسئولان استانی و کشوری تا چه زمانی میخواهند چشم خود را بر این بیعدالتی آشکار ببندند؟