• امروز : دوشنبه, ۱۳ مرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 4 August - 2025

تأملی بر انتصاب مشاور رسانه ای مدیران صنایع نفت و گاز

  • کد خبر : 739
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
تأملی بر انتصاب مشاور رسانه ای مدیران صنایع نفت و گاز

بدون‌تردید گماشتن مشاوران آگاه و شجاع، توان مدیریتی مدیران مذکور را در رتق و فتق کردن امور افزایش می‌‍‌دهد، زیرا این افراد با بهره‌گیری از دانش و سواد رسانه‌ای و حضور مؤثر و شناخت روحیۀ رئیس خود و بازنگری حوزه‌های سازمانی و مردمی شرکت‌های صنعتی و مسائل پیش‌آمده، مدیر را در تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کند. کار […]

بدون‌تردید گماشتن مشاوران آگاه و شجاع، توان مدیریتی مدیران مذکور را در رتق و فتق کردن امور افزایش می‌‍‌دهد، زیرا این افراد با بهره‌گیری از دانش و سواد رسانه‌ای و حضور مؤثر و شناخت روحیۀ رئیس خود و بازنگری حوزه‌های سازمانی و مردمی شرکت‌های صنعتی و مسائل پیش‌آمده، مدیر را در تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کند. کار اصلی مشاور رسانه‌ای هم همین است. از دید کارشناسان حوزۀ ارتباطات، «مشاور رسانه‌ای در جایگاه و موقعیت یک مدیر ارشد قرار دارد.» از این‌رو، آنها باید مهارت آنالیز و تحلیل مسائل و تفکر استراتژیک را داشته باشند.
این توانایی‌ها و مهارت‌ها در کنار داشتن سواد رسانه‌ای بالا و اشراف به مسئولیت‌ها و وظایف دستگاه متبوع خود، او را به فرد توانمند و مؤثری برای مشاوره دادن در تصمیم‌گیری‌ها خرد و کلان مبدل می‌کند. با این توضیحات، معلوم می‌شود که مدیران صنایع نفت و گاز مستقر در چهار شهرستان جنوبی در حوزۀ مشاور رسانه‌ای اغلب با سهل‌انگاری و رفیق‌بازی ظاهر شده‌اند که این مسئله منجر به ضعف کارکرد مدیریتی این شرکت‌ها و پایمال شدن حقوق نیروهای بومی شده که در این حوزه هم دانش کافی را دارند و هم تخصص لازم را!
البته در این بین ذکر این نکته هم لازم است که بعد از تأکید اکبر پورات دال بر لزوم انتصاب مشاوران رسانه‌ای مدیران صنعتی از میان خبرنگاران بومی، برخی افراد که چندان سررشته‌ای از خبرنگاری نداشته و ندارند یا تجربۀ اندکی در این زمینه دارند با متوسل شدن به افراد و چهره‌های سیاسی و دولتی، دست به کار شده‌اند تا به هر طریقی شده این فرصت را از دست ندهند و به عنوان دندان‌گیر «مشاور رسانه‌ای» مدیران پتروشیمی و دیگر صنایع مستقر در جنوب استان دست یازند که این تلاش مذبوحانه با انتصاب‌های غیراصولی پیشین مشاوران نابلد غیربومی از سوی مدیران مذکور هیچ توفیری ندارد.
قطعا معاون سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر اگر بر این مهم تأکید کرده، دلیلش این نیست که فضایی برای سوءاستفاده نیروهای فرصت‌طلب بومی که کمترین تعامل و توان را در این حوزه دارند، فراهم شود، بلکه تصمیم بر این است که با تزریق نخبه‎‌های رسانه‌ای و متخصصان بومی، ضعف‌هایی که تاکنون در این رده دیده شده، بازشناسی و ریشه‌کن شود تا مدیران صنعتی غیربومی قدرت‌طلب، حواسشان جمع شود که اگر تا امروز به کمک قدرت و تعامل مدیران روابط عمومی خود، مدیریت فشل و نمادین و ناکارآمدی مشاوران رسانه‌ای آنها مغفول مانده است، از امروز هم عملکرد خودشان و هم مشاوران آن‌ها زیر ذره‌بین قرار گرفته است. طبیعتا در این شرایط مشخص می‌شود که قبای مشاور رسانه‌ای بر تن افراد فرصت‌طلب و غیرمتخصص گشاد است.

لینک کوتاه : https://soora.ir/?p=739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.