بردخون بار دیگر ثابت کرد که استعداد، انگیزه و عشق به هنر میتواند جای خالی امکانات را پر کند؛ اما این حقیقت تلخ را نیز یادآوری کرد که سالهاست مسئولان شهرستان دیر و استان بوشهر کمترین توجه را به هنرمندان این شهر نشان دادهاند.
در حالی که اعتبارات فرهنگی قابلتوجه به شهرستان و شهرداریها اختصاص یافته، بردخون حتی از داشتن یک پلاتوی استاندارد یا سالن آمفیتئاتر محروم است؛ اما هنرمندانش همچنان با دست خالی میدرخشند.
افتخارآفرینی «آداب شکار روباه» در اوج کمبود امکانات
نمایش «آداب شکار روباه» به نویسندگی ابراهیم عادلنیا و کارگردانی حیدر احمدی که عنوان اثر برگزیده سیوهفتمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر را کسب کرد، در آیین اختتامیه با داوری دقیق و بیطرفانه، موفق شد در بخشهای مختلف افتخارآفرینی کند:
• رتبه دوم کارگردانی: حیدر احمدی
• مقام اول بازیگری مرد: ماشاءالله بحرانی
• مقام دوم بازیگری مرد: احسان شهنیایی
• مقام سوم بازیگری مرد: عباس قاسمی
• مقام برگزیده طراحی صحنه: علی بحرانی
• تقدیر طراحی بروشور: محمدمهدی کشوری
• تقدیر طراحی گریم: شهربانو نیسنی
در نهایت، این اثر در کنار نمایش «نسخه نسوان ناکام» از کنگان به عنوان نمایندگان استان بوشهر به جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند.
افتخار برای هنرمندان؛ پرسشی جدی برای مسئولان
بیتردید این موفقیت بزرگ را باید به مردم فرهنگدوست بردخون و جامعه هنری استان بوشهر تبریک گفت؛ اما در کنار آن، مطالبهای جدی و تکراری نیز دوباره زنده میشود:
چگونه شهری که حتی پلاتوی تمرین ندارد، میتواند چنین افتخارات بزرگی بیافریند؟
چرا بردخون برخلاف سهم پررنگش در افتخارات استانی و ملی، هنوز از یک سالن آمفیتئاتر استاندارد محروم است؟
این دستاورد نشان داد بردخون نه از نبود استعداد رنج میبرد و نه از فقدان انگیزه؛
آنچه کم دارد، فقط حمایت و امکانات اولیه است.
امید میرود موفقیت نمایش «آداب شکار روباه» تلنگری جدی برای مسئولان باشد تا پیش از آنکه استعدادهای این شهر زیر فشار بیتوجهی فرسوده شوند، زیرساختهای حداقلی فرهنگی را برای هنرمندان پرتلاش و شایستهاش فراهم کنند.

















